2011. november 20., vasárnap

Krisztus Király Vasárnapján


"Az én országom nem e világból való." - hangzott el Jézus szájából a válasz Pilátus kérdésére: "Tehát király vagy?" /Jn 18,37/. A mai nap egy "fiatalnak" számító katolikus ünnep: XI. Piusz pápa vezette be 1925-ben; először Mindenszentek előtti vasárnapon tartották, az 1969-es Zsinat után pedig Advent előtti vasárnapra került.

A fotón a világ legnagyobb Krisztus-szobra - igen, még a rióinál is nagyobb! Lengyelországban, Swiebodzinban avatták fel 2010. novemberében. Magassága 33 méter, ami Jézus korára utal. A talapzat még plusz 16,5 méter, össz súlya 440 tonna, karjainak távolsága 52 méter. Igazából nekem nem tetszik, inkább csak az érdekesség miatt tettem ide. Talán túlságosan hivalkodó - de ez csak egy szubjektív vélemény.

Az "én Krisztusom" inkább Ő... akinek tövisből van a koronája, szép arcán szomorúság , fájdalom - és mégis valami hihetetlen erő. Szerintem gyönyörű szobor, kár, hogy nem derült ki az interneten, hogy hol is van pontosan (pedig olyan ismerős...)

2 megjegyzés:

Lazac írta...

Nekem is az alsó kép a kedvesebb. Sokkal emberibb az ábárolása, mint a monumentálisnak. Az, ne nevess ki, de a régi Lenin és Sztálin szobrokra emlékeztet...

Unknown írta...

Hát most, hogy mondod, engem is... :-/